Proiect ERASMUS+ nr. 2020-1-RO01-KA102-078852- cu titlul „ Formare profesionala prin stagii de practica la locul de munca”
PROIECT ERASMUS + , ACȚIUNEA CHEIE 1- VET – MOBILITĂŢI INDIVIDUALE
PENTRU ÎNVĂŢARE
Număr contract: 2020-1-RO01-KA102-078852
Titlu proiect:
„Formare profesională prin stagii de practică la locul de muncă”
Obiectivele proiectului:
Obiectivul general: Dezvoltarea profesionala a elevilor, prin stagii de practica la agenti
economici competitivi din UE si integrarea unor metode didactice moderne, pentru facilitarea
insertiei socio-profesionale a absolventilor.
Obiective specifice:
O1.Dobandirea de catre 30 de stagiari VET de cunostinte, abilitati, aptitudini si competente in
domeniul calificarii, prin activitati de invatare la locul de munca, pentru ca 60% dintre
stagiarii VET sa se angajeze pe piata muncii in primul an de la absolvire.
O2.Imbunatatirea la 30 de stagiari VET a unor competente cheie precum competente culturale
si de limba engleza,competente TIC, prin activitatile de proiect, astfel ca la finalul mobilitatii
60% dintre participanti sa poata utiliza in conversatie limba engleza si sa utilizeze TIC in
invatare.
O3.Dezvoltarea la cei 6 profesori VET de cunostinte si competente tehnice din domeniul auto,
de strategii didactice moderne centrate pe elevi, si aplicarea acestora in anul scolar urmator,
pentru imbunatatirea practicii la nivel institutional.
O4.Intarirea parteneriatului cu organizatii si agenti economici din UE, prin cel putin 3
parteneriate noi, pentru asigurarea unei formari profesionale la standarde europene.
Cui se s-a adresat proiectul şi de ce?
Grupul tinta este format din:
- 30 de elevi de clasa a X-a de la calificarile Tehnician operator tehnica de calcul si
Mecanic auto - 5 profesori VET din domeniul mecanic si electric.
Stagiarii VET au efectuat cate un stagiu de practica de 60 de ore pe practica pe Modulul MVI - „Sisteme de operare și aplicatii pentru terminale inteligente”– la clasa a XI-a tehnician
operator tehnica de calcul, Modulul MIV „Mentenanta motoarelor termice de automobil” – la
clasa a X-a mecanic auto si modulul MIV – „Diagnosticarea autovehiculelor” – la clasa a XI-
a. Profesorii VET au efectuat activitati de monitorizare a activitatilor practice, schimburi de
experienta in scoli si agenti economici, ateliere de lucru pe curriculumului scolar.
Parteneri
Beneficiar
Liceul Tehnologic„UNIREA”
Organizații intermediare:
• Associação Intercultural Amigos da Mobilidade(AIAM) – Barcelos, Portugalia
• M.E.P. Europrojects Granada S.L., Spania
• RIVENSCO CONSULTING LTD in Cipru,
Organizații de primire:
Barcelturbo – Reparaçao Auto, Lda, din Barcelos, Portugalia
Talleres J. Calero Motosport si Andagrananet SL, din Granada, Spania
O. P. Auto Quality Service Center si D.E. PIT STOP REPAIRS LTD din Paphos,
Cipru.
Organizatiile intermediare sunt:
RIVENSCO CONSULTING LTD in Cipru,
AIAM in Portugalia
MEP Europrojects Granada S. In Spania.
Proiectul s-a desfasurat pe 4 fluxuri, astfel:
Flux I – 9.03-21.03.2022, format din 8 elevi de clasa a X-a, calificarea mecanic auto,
parteneri fiind Barcelturbo – Reparaçao Auto, Lda si AIAM – Portugalia
Fluxul II – 7.03-18.03.2022, din 5 elevi de clasa a XI-a tehnician operator tehnica de
calcul si 3 elevi de clasa a X-a mecanic auto,parteneri fiind Talleres J. Calero
Motosport, Andagrananet SL. Si M.E.P Europrojects.
Flux III- 15.06-27.06.2022, din 14 elevi de clasa a XI-a mecanic auto, parteneri O. P.
Auto Quality Service Center, D.E. PIT STOP REPAIRS LTD si RIVENSCO
CONSULTING LTD.
Flux IV – 5 profesori VET, in perioada 23.07.2022-30.07.2022, parteneri AIAM.
Activitati practice desfasurate pe perioada stagiului de formare profesionala:
Stagiarii au efectuat activitati practice de: diagnosticare a automobilelor- la clasa a XI-a
mecanic auto; intretinerea si reparatia a mecanismului motor si de distributie, a sistemului de
pornire- la clasa a X-a; Partitionare si formatare hard disk; Instalarea unui sistem de operare, a
driverelor;intretinere software – la tehnician operator tehnica de calcul.
Rezultatele obtinute au fost cele planificate.
Participantii:-si-au dezvoltat cunostintele, competentele, abilitatile si atitudinile din domeniul
de formare profesionala;-si-au dezvoltat competentele de comunicare, de limba engleza,
competentele TIC;-si-au dezvoltat competentele culturale, devenind mai dornici de cunoastere
a altor culture si civilizatii;-si-au dezvoltat comportamente necesare pentru integrarea socio-
profesionala precum seriozitatea, punctualitatea, ducerea la indeplinire a sarcinilor de munca;
-au devenit mai motivati pentru invatare si pentru dezvoltarea lor socio-profesionala.